Amy Vernon – Social Media Expert

Hi I’m Amy...! I do stuff on the internet.

Amy Vernon wordt erkend als een van de meest getalenteerde sociale media strategen ter wereld. Ze is een spreker en consultant. Een zelfverklaard ‘Digitaal Zwitsers zakmes’. Ze koppelt mensen en ideeën, begrijpt waar gebruikers online naar zoeken en hoe ze doeltreffend hun aandacht kan trekken.

Terwijl deze digitale toepassing zich vertaalt naar verschillende industrieën, omvat digitale marketing de werking over de hele linie. Dit maakt Amy tot een end-to-end digitale superheld in haar streven naar het met elkaar verbinden van alle digitale marketingdisciplines. Amy is te zien geweest in de Wall Street Journal, Forbes en de New York Times, ze heeft geschreven voor meerdere uitgevers en daarnaast een eigen succesvolle blog.

Ze was jury lid voor The Drum’s Search Awards (VS). De Drum Awards is een wereldwijd award programma voor de beste bedrijven, de beste mensen uit de hele marketing- en communicatie-industrie. Verder is Amy een frequente keynote spreker op conferenties zoals SXSW Interactive, World Crypto Economic Forum, Elev8, Marketing Profs B2B en vele andere internationale evenementen. Haar vermogen om online trollen om te zetten in enthousiaste lezers  en verder te betrekken in het publiek is een van haar meest opvallende strategische kenmerken.

De sociale media-expert

De snelle ontwikkeling en acceptatie van sociale media hebben de afgelopen jaren de praktijk van digitale marketing beïnvloed en versneld. Vrouwen hebben hier een wezenlijke rol gespeeld in het reageren op deze snel veranderende sector en hebben zichzelf gepositioneerd als kenner in de sector. Zo’n 68% van de social media influencers is vrouw en zij benutten de kracht van social selling. Ze weten welke platforms hot zijn en hoe daar een marketingstrategie omheen gebouwd kan worden.

De kracht van Amy is om te vertalen van eindgebruiker naar engineer, en weer terug. Ze wordt omschreven als de spil van een wiel vanwege haar vermogen om verschillende afdelingen van een organisatie met elkaarte verbinden, waardoor alles en iedereen effectiever kan draaien.

Amy moedigt ons aan onze definities van sociaal uit te bereiden. Waarschijnlijk denk je aan Facebook en Twitter als je aan sociale media denkt. E-mail, blogs, beoordelingssites en andere internettools zijn ook sociale media en kunnen deel uitmaken van uw online marketingstrategie om bekendheid te geven aan jouw bedrijf.

De tips van Amy – waar beginnen we?

Grote bedrijven hebben veel budget om hun al hun social media behoeften te kunnen uitbesteden, maar hoe zit het met kleine bedrijven die het werk grotendeels zelf doen?

Wat leren wij van Amy?

Net als wellicht veel andere ondernemers houdt Amy niet van het verkoop gedeelte van haar bedrijf, maar ze begrijpt dat dit een cruciaal element is voor succes. Haar truc om de verkoop gemakkelijker te maken, is door de focus niet op jezelf of het product te leggen, maar op de klant en hoe het product hen kan helpen. 

Als de klant geïnteresseerd is, draagt ​​Amy de zaken over aan een ander teamlid van wie de kracht verkoop is. Het laat zien hoe Amy de vaardigheden van haar teamleden het beste gebruikt. Elk teamlid heeft een specifiek expertisegebied waar ze kunnen schitteren. Je kunt nu eenmaal niet alles weten, omring je daarom met mensen die je aanvullen in skills waardoor je als team sterk staat.

Amy’s praktische tips bewijst dat elk bedrijf klein of groot op de een of andere manier betrokken kan zijn bij sociale media. Haar reis door de hoogte- en dieptepunten van het ondernemerschap geeft ons ook hoop dat ook wij er met succes uitkomen.

Dat je zelfs op de slechte dagen positief moet zijn en je dappere gezicht moet openstellen, niet alleen voor de wereld, maar ook voor jezelf. Probeer altijd zelfverzekerd en hoopvol te voelen over je bedrijf, en die positiviteit door laten schijnen kan je door de moeilijke tijden heen helpen.